Friday, December 27, 2013

ကား ဆဠမအာရံု- Collision Avoidance System အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ


Collision Avoidance System ဆုိတာ ဒီေခတ္မွာ မသိရင္မရေတာ့တဲ့ နည္းပညာ တစ္ခုပါ။ က်ေနာ္ ကေတာ့ ျမန္မာ လို ဆဠမအာရံုလို႔ပဲ တင္စားေခၚမိလိုက္တယ္။ လူေတြပဲ Collision ကို Avoideလုပ္ႏို္င္တာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ကားေတြပါ အလိုအေလ်ာက္ Avoid လုပ္ႏိုင္ျပီျဖစ္တဲ့ နည္းပညာ ျဖစ္ပါတယ္။

စတင္ေပၚေပါက္လာမွု

အဲဒါက တိတိက်က် ေျပာရခက္တယ္။ အေမရိကန္ NHTSA အဖြဲ႔က ၂၀၀၉ မွာ ထြက္ျပီလို႔ အ တည္ျပဳေျပာေပ မယ့္ ဂ်ပန္ ဟြန္ဒါက ၂၀၀၃ ကတည္းက စတင္အသံုးျပဳေနျပီ။ သုိ႔ေပမယ့္ ယင္း နည္းပညာက ယေန႔ Collision Avoidance System ေလာက္ မေကာင္းေသးပါဘူး။ သူတို႔လည္း စမ္းသပ္ ကာမို႔ပါ။ တီထြင္သူေတြကလည္း ဘယ္သူ႔နည္းပညာမွ မခိုးခ်ၾကပဲ ကားကုမၼဏီအသီးသီးက စိတ္ၾကိဳက္ တီထြင္ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ အေမရိကန္၊ ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္ အားလံုး ကိုယ္တိုင္ၾကိဳးစားဖန္တီး ထား ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


CAS အတြက္ ဘာကို အသံုးျပဳလဲ

သူ႔မွာ နည္းလမ္း သံုးနည္း ရွိပါတယ္။ ကင္မရာ၊ ေလဆာ၊ ေရဒါ ယင္းသံုးခု ရွိျပီး ၃ ခု စလံုးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ ႏိုင္သလို၊ တစ္ခုတည္းနဲ႔လည္း အလုပ္ျပီးေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ၂ ခုနဲ႔လည္း CAS ကို ဖန္တီး ႏိုင္ပါတယ္။

လက္ရွိ အမ်ားစု အသံုးျပဳၾကတာကေတာ့ ကင္မရာနဲ႔ အာရံုခံ ကိရိယာလို႔ေခၚတဲ့ ေရဒါ (Sensor) ၂ မ်ိဳးေပါင္းစပ္မွု ျဖစ္ပါတယ္။ ကားအခ်ိဳ ႔မွာလည္း ေလဆာကို အသံုျပဳပါတယ္။


CAS ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္လဲ

ကေလးအေတြးပဲ ေတြးၾကည့္လိုက္တာေပါ့ေနာ္။ တစ္ခုခုတိုက္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကားက ရုတ္တရက္ ရပ္သြားမယ္လို႔။ အမွန္ပါပဲ။ တကယ္ရပ္သြားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ..။ အေျဖရွာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီလိုပါ။


ေလဆာမွာဆုိရင္ ေလဆာတန္းရဲ ႔ အလ်ားအတိုင္းအတာကို မွတ္သားျပီး ယင္းအမွတ္အသား ေပအရွည္ေနရာတစ္ခုမွာ အတားအဆီးတစ္ခုခုက ရွိေနျပီဆုိရင္ ကားက အလုိအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကင္မရာ သီးသန္႔ပါ။ သူက CAS မွာ တစ္ခုတည္း အသံုးျပဳတာ ရွားပါတယ္။ ကင္မရာ ေဘာင္မွာပဲ အစိမ္းေရာင္မ်ဥ္းတန္း၊ အနီေရာင္ မ်ဥ္းတန္းေတြ တားထားျပီး သတ္မွတ္ထားတာထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီဆုိရင္ ရပ္တန္႔တဲ့ စနစ္မ်ိဳးပါ။ သူက ေလဆာတန္းလည္း မထုတ္သလို ေရဒါလည္း မပါဝင္ပါဘူး။ ကင္မရာက ရိုက္ကူးထားတဲ့ ပံုရိပ္ေပၚမွာပဲ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္နဲ႔ စနစ္ပါ။ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရဖို ႔ခက္ခဲပါတယ္။

က်န္တာကေတာ့ ေရဒါစနစ္ပါ။ သူကေတာ့ အသံုးျပဳမွု အမ်ားဆံုး နည္းပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က သေဘၤာေတြလိုပါပဲ။ ေရဒါကို ၃၆၀ ဒီဂရီ ျဖန္႔ထားျပီး အတားအဆီး အပိတ္အေႏွာင္ တစ္ခုခု ရွိရင္ ျပန္လည္ သတင္းပို႔တဲ့ စနစ္ပါ။ ကားမွာက်ေတာ့ လူကို သတင္းပုိ႔မေနေတာ့ပဲ ကြန္ျပဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္ ကားစနစ္ကို သတင္းပို႔ျပီး ကားက အလိုအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ဖို႔အတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တဲ့ နည္းပညာပါ။

CAS ကို ဘယ္ေနရာမွာ တပ္လဲ

အမ်ားစုကေတာ့ ကား အေရွ ႔မွာတပ္ပါတယ္။ Collision ျဖစ္ဖုိ႔ အမ်ားဆံုး ေနရာ ကလည္း အေရွ ႔ပဲေလ။ ဒီေတာ့ အေရွ ႔ဘက္မွာ Sensor, ေရဒါ ထားရွိျပီး အာရံုခံပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ကားေတြမွာဆုိရင္ အေရွ ႔မွာတင္ မကေတာ့ပဲ ေလးဘက္ေလးရံစလံုးမွာ တပ္ဆင္ျပီး စံုစမ္းေထာက္လွမ္းပါေတာ့တယ္။ အေရွ ႔က ယာဥ္တိုက္မွုအျပင္ ေဘးဘယ္ညာက ထင္မွတ္မထားနဲ႔ ဝင္ေရာက္လာမွုကို သိရွိလိုက္တဲ့အခါ လူက ေမာင္းစရာလိုပဲ ကားက အလိုအေလ်ာက္ ဘယ္ေရွာင္ညာေရွာင္လုပ္သြားတဲ့ စနစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြ တကယ္ အသံုးျပဳေနပါျပီ။

CAS ကုိ ဘယ္ႏိုင္ငံေတြမွာ အသံုးျပဳလဲ

ေျပာမယ္ဆုိ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အသံုးျပဳပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ Government Policy နဲ႔ကို အသံုးျပဳခိုင္းတာမ်ိဳးကေတာ့ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံေတြမွာပဲ ျဖစ္ပါေသး တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဥေရာပႏိုင္ငံတိုင္းက ကားေတြမွာ CAS ကို မျဖစ္မေန တပ္ဆင္ရ ဥပေဒကို ျပဌာန္းလိုက္ျပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလကေန စတင္ အၾကံဳးဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၼဏီေတြကလည္း အာရံုခံစနစ္အား မျဖစ္မေန တပ္ဆင္ေပးရ ပါေတာ့တယ္။ အေမရိကန္မွာ လည္း ျပဌာန္းေတာ့မွာပါ။ ေနက္ထပ္ျပီးေတာ့ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုရီးယားနဲ႔ တရုတ္ျပည္အထိပါ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္း ျပန္႔ႏွံ႔လာမယ့္ နည္းဥပေဒ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။


CAS သံုးသင့္သလား

သံုးသင့္တာေပါ့။ ေမးေနစရာေတာင္မလိုဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ေျပာစရာတစ္ခုက Maintenance ပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ CAS ပါျပီးသား ကားကိုဝယ္ရင္ ျပင္ဆင္ စရိတ္အတြက္ အာမခံ ႏွစ္အကန္႔အသတ္တစ္ခုနဲ႔ ေပးပါတယ္။ ပ်က္ျပီဆုိ ရင္ ျပင္စရိတ္ မလို ျပန္ျပင္ေပးတာေပါ့။ သုိ႔ေပမယ့္ ယင္းကာလေက်ာ္ ရင္ေတာ့ ေငြေပးျပင္ရပါမယ္။ လက္ရွိ မာစီဒီး၊ BMW, Kia, Nissan တို႔အျပင္ အျခားေသာ ကုမၼဏီၾကီးေတြလည္း ျမန္မာျပည္ဝင္ေရာက္လာပါျပီ။ CAS စနစ္တေြလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါျပီ။ ၃ ႏွစ္အတြင္းမွာပဲ CAS စနစ္ကိုလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေခ် ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။

CAS စနစ္ အသံုးျပဳတဲ့ ကားေတြ ျမန္မာျပည္မွာ အေတာ္ေလး ေခတ္စားလာျပီ။ အနီးစပ္ဆံုး အားျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဝင္လာတ့ဲ ကားေဟာင္းအခ်ိဳ ႔ေတြမွာေတာင္ ပါလာတာကို ေတြ႔ရ ပါတယ္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ပါဝင္တဲ့ အဆင့္ျမင့္ကားမ်ားကို www.motors.com.mm မွာလည္း ဝင္ေရာက္ ေလ့လာ ၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ www.lexus.com တုိ႔လို႔ Official Website ေတြမွာ တင္ထားတဲ့ ေမာ္ဒယ္သစ္ ကားေတြမွာလည္း ပါဝင္ျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးျပဳ၍ ဒီေနရာေလးကိုႏွိပ္ၿပီး like လုပ္ေပးပါအံုးေနာ္


အဆင္ေျပသည္ျဖစ္ေစ မေျပသည္ျဖစ္ေစ ေက်းဇူးျပဳ၍ Comment ေပးခဲ့ပါ။ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕ Comment တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနာက္ထပ္ post ေတြေရးဖို႕ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ Aung Ko Htet (www.itstudier.com)

0 comments:

Post a Comment

Download လုပ္နည္းေလးက ကၽြန္ေတာ္ေပးထားတဲ့ link တစ္ခုခုကိုႏွိပ္လိုက္ပါ။ ေနာက္ tab တစ္ခုနဲ႕ page တစ္ခုေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ငါး စကၠန္႕ေလာက္ ေစာင့္ေပးလိုက္ပါ။ ညာဘက္ေထာင့္မွာ Skip ဆိုတဲ့ button ေလးေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ skip ဆိုတဲ့ button ကိုႏွိပ္လုိက္ရင္ download ဆြဲလိုရတဲ့ page တစ္ခုက်လာပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီမွာ download လုပ္ႏိုင္ပါၿပီဗ်ာ။
အဆင္မေျပတာေတြရွိရင္ comment ေပးခဲ့ပါ။ အဲ့ဒါမွ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျပင္ႏိုင္မွာမို႔လို႔ပါ။